حجتالاسلاموالمسلمین سید جلال حسینی در گفتوگو با خبرنگار ما اظهار کرد: وجود این سامانه در مجموعه آستان قدس رضوی بهویژه پاسخگویی مستقیم مدیران آن به تماسهای مردمی، اقدام بسیار ارزشمندی است.
وی با اشاره به اهمیت بالای اطلاعرسانی به مردم و استفاده از رسانه بهعنوان پلی میان مدیران و مردم، گفت: بیتردید پاسخگویی مدیران هر سازمانی به مخاطبان آن، امری ضروری است.
به عبارتی، مدیر یک مجموعه باید علاوه بر ارائه گزارش عملکرد، پاسخگوی مردم نیز باشد و نکات مطرح شده توسط مخاطبان را، پیگیری کند. حسینی ادامه داد: دراینبین، سامانه ملی پاسخگویی ۱۳۸، یکی از مسیرهای انجام این امر در مجموعه آستان قدس رضوی است. از طرف دیگر، درهای اتاقهای مدیران مجموعه باید به روی مراجعان آن باز باشد و ساعتهای مشخص برای پاسخگویی به آنان تعیین شود.
وی تصریح کرد: این موضوع در این سازمان پیاده شده است و در سالهای اخیر حتی دفتر کار مدیر کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی در بخش ورودی کتابخانه و در دسترس عموم مراجعان قرار دارد.
حسینی افزود: بیتردید توجه خاص مدیران بخشهای مختلف سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به امر اطلاعرسانی به مردم، نقش اثرگذاری در معرفی فعالیتها و اقدامات انجام شده سازمان به مخاطبان آن دارد.
رئیس سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، ادامه داد: بهاینترتیب مخاطبان سازمان میتوانند ایرادهای کار را به ما گوشزد کرده و پیشنهادهای خود را در راستای ارتقای کمی و کیفی خدماترسانی و فعالیتهای بخشهای مختلف آن مطرح کنند.
وی خاطرنشان کرد: در هفته کتاب نیز با حضور در دفتر سامانه ملی پاسخگویی ۱۳۸، به سؤالات متنوع مردمی در حوزه کتابخانهها و موزههای آستان قدس رضوی پاسخ دادم و بهطور مثال، شرایط عضویت در کتابخانهها و تسهیل ورود توانیابان به کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی، از جمله نکات مطرح شده در تماسهای تلفنی مخاطبان این مجموعه بود.
۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۰۲۸۷۲۶
همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، رئیس سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با حضور در محل سامانه ملی پاسخگویی این آستان مقدس از طریق تلفن ۱۳۸، به تماسهای مردمی از سراسر کشور بهصورت مستقیم، پاسخ داد.
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
منبع: آستان نیوز
نظر شما